Informatie verzamelen

Waar vind ik de informatie die ik nodig heb?

Sinds 1 juli 2021 zijn gemeenten wettelijk verplicht om bekendmakingen, mededelingen en kennisgevingen van (voorgenomen) besluiten digitaal te publiceren. Besluiten moeten ook digitaal ter inzage worden gelegd. Dit geldt voor besluiten waarop de uitgebreide voorbereidingsprocedure van toepassing is, zoals bestemmingsplannen en verkeersbesluiten. Kijk hiervoor op de website van je gemeente, onder bekendmakingen of inzage.
De huis-aan-huisbladen publiceren vergunningsaanvragen, meldingen, besluiten etc. op een pagina ‘gemeentelijke bekendmakingen’.

Er is ook een mogelijkheid om digitaal op de hoogte te blijven. Je kunt je abonneren en informatie over een door jou gekozen onderwerp in de omgeving van je woonplaats laten toesturen. Dit kan op mijn.overheid.nl waarop je moet inloggen met Digid: https://mijn.overheid.nl/wonen/berichten-over-uw-buurt/lijst

Je kunt dan bekendmakingen bekijken in een gebied van max. 3 km rondom je woning en vanaf het moment dat je je aanmeldt krijg je ze in de berichtenbox van mijn.overheid.nl

Lees ook op de pagina over het Woo-verzoek hoe je aan informatie kunt komen die niet openbaar is gemaakt.

Hoe nuttig vond je deze tekst?